Вы здесь

Умови реалізації самостійної підготовки лікарів-слухачів на кафедрі цивільного захисту та медицини катастроф

О.М. Акулова, І.В. Кочін, О.О. Гайволя, Д.В. Ількаєв, І.В. Шило,

П.І. Сидоренко, Т.М. Гут

Запорізька медична академія післядипломної освіти

Кафедра цивільного захисту та медицини катастроф

Кіровоградський базовий медичний коледж ім. Є. Й. Мухіна

Педагогічна діяльність у післядипломній освіті за своєю специфікою ґрунтується на удосконаленні самостійної підготовки  лікарів  до медико-соціальної і медико-лікарняної діяльності. У прoцесi систематичної самостійної діяльності удосконалюються ті різноманітні прийоми, якими повинні бути озброєні лікарі. На сьо­годнішній день в умовах зростання актуальності безперервної освіти і розвитку даного питання роз­робка системи керівництва самостійною роботою лікарів-слухачів набуває особливо важливого значення.

Ми визначили   ряд умов, які, на нашу думку, суттєво впливають на цей процес: раціональний розподіл бюджету навчального часу; забезпечення слухачів паперовими і електронними підручниками та методичними матеріалами; наукова організація праці; можливість вибору слухачами  власних освітніх технології; обов'язковість дослідницьких елементів у наборі завдань; гнучкість форм самостійної роботи; міждисциплінарний характер змісту самостійної роботи; варіативність завдань; наявність коротких коментарів до мето­дичних матеріалів; зворотний зв'язок зі слухачами у процесі їх само­стійної роботи та партнерський розподіл опрацювання навчального змісту для розробки завдань між викладачами і слухачами. Остання умова, на наш погляд, ліквідує суперечність між необхідним зменшенням навчаль­ного навантаження для формування самостійної роботи лікарів та збільшенням кількості завдань для самостійного опрацювання.

Самостійна робота лікаря-слухача є настільки важливою ланкою професійного удосконалення, що потребує значного і постійного розширення у процесі післядипломної освіти. У післядипломної освіті вона має свої особливості: на ній ґрунтується профес­ійна діяльність; від неї залежить кваліфікаційний рівень лікаря (кате­горія); самостійна робота повинна здійснюватися у всій системі післядипломної освіти, а не у межах  окремих предметів; методичне забезпечення має носити комплексний, а не фрагментарний характер; важливим кри­терієм оцінювання є не стільки самостійної результат роботи, як її процес виконання та професійно-особистісне спілкування викладача і лікаря - слухача.