Літературознавство (713)
Дата: 30.01.2017
Имя: яна
Вопрос: Жанрові особливості книги "Смертельний круїз" Олеся Ільченка
Вопрос: Жанрові особливості книги "Смертельний круїз" Олеся Ільченка
Ответ Шановна Яно, на жаль запропонувати конкретної інформації з Вашого запиту ми не можемо. Можливо Вам стануть у нагоді наступні матеріали: 1). Таран Л. "Збирач туманів" Олесь Ільченко. Письменник - про національну ідею в літературі і пошук відмінностей у глобальному світі: [інтерв'ю Олеся Ільченка, українського письменника / записала Людмила Таран] // День. - 2015. - 4-5 груд. (№222-223). - С. 31.; 2). Таран Л. Дві жінки - поезія і проза - зрідка уживаються в одному комп'ютері: [інтерв'ю Олеся Ілченка, українського поета, прозаїка, біолога / записала Л. Таран] // День. - 2011. - 30 верес.(№ 175-176). - С. 23.; 3). Заболотна В. Наш український Вальтер Скотт: 4 черв. виповнилося 100 років від дня народження видатного прозаїка, драматурга та журналіста О. Є. Ільченка // День. - 2009. - 5 черв. (№ 94-95).; 4). Логвиненко М. История и современность: О прозе А. Ильченко // Радуга. - 1979. - № 6. - С. 165-175.; 5). Гуцало Є. "Химерне" в реальному: [про творчість письменника О. Ільченка] // Дніпро. - 1975. - № 2. - С. 145-150.; 6). Палажченко А. Самобытное дарование: [к 50-летию со дня рождения укр. писателя А. Ильченко] // Сов. Украина. - 1959. - кн. 5. - С. 163-165.
Дата: 26.01.2017
Имя: Галина Федорівна
Вопрос: Доброго дня! Що з нових надходжень Ви можете порадити відносно теми: Методика вивчення творів на історичну тематику в основній школі?Дякую за допомогу.
Вопрос: Доброго дня! Що з нових надходжень Ви можете порадити відносно теми: Методика вивчення творів на історичну тематику в основній школі?Дякую за допомогу.
Ответ Шановна Галина Федорівна! Ваша тема потребує самостуйної роботи з каталогами та джерелами. Загальних праць на данну тематику небагато, здебільшого матеріали присвячені вивченню окремих творів: 1) Романишина Н. Методичні моделі аналізу окремих типів художньої структури історичного оповідання / Н. Романишина // Українська література в загальноосвітній школі. – 2013. – № 2. – С. 42-46.; 2) Аношкіна Г. Моральна й політична оцінка історичного минулого в поемі "Великий льох" Тараса Шевченка : [розробка уроку] / Г. Аношкіна // Українська література в загальноосвітній школі. – 2013. – № 4. – С. 15-17.; 3) Василюк О. С. Методика проведення бінарних уроків з української літератури та історії України в учнів 8-х класів на тему: "Українські землі у другій половині ХVІІ століття" (за твором П. Куліша "Чорна Рада") / О. С. Василюк // Гілея. – 2016. – Вип. 7 (110). – С. 105-108.; 4) Василюк О. С. Методичні аспекти проведення бінарних уроків із української літератури та історії України (на прикладі вивчення учнями 9 класів творчості Т. Г. Шевченка) / О. С. Василюк // Український педагогічний журнал. – 2016. – № 3. – С. 115-120.; 5) Глеб, О. Роль пейзажів у історичному романі у віршах Ліни Костенко "Маруся Чурай" та інтерпретація їх учнями під час роботи над текстом / О. Глеб // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 7- 8. – С. 30 - 32.; 6) Жила, С. Вивчення історичного роману Миколи Вінграновського "Северин Наливайко" в школі / С. Жила // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 10. – С. 23-29.
Пропонуємо Вам скористатися нашим Електронним каталогом http://zounb.zp.ua/search/. Пошук можна здійснити за допомогою такого алгоритму: наберіть у полі "Пошук теми" необхідний термін (у Вашому випадку "литература украинская - методика преподавания в школе", "литература - методика преподавания в школе" без кавичок) і клікніть "Шукати". Виберіть тему, клікніть по ній - ви повернетесь у попереднє вікно. Клікніть "Вибрати". При необхідності скористуйтесь іншими варіантами пропонованих ключевих слів, для цього треба повернутися назад та повторити пошук.
Дата: 18.01.2017
Имя: Надія
Вопрос: Особливості уживання термінів у поезії(бажано про укр.письенників)Дякую
Вопрос: Особливості уживання термінів у поезії(бажано про укр.письенників)Дякую
Ответ Доброго дня, Надіє! Пропонуємо наступні джерела: 1). Привалова, С. Лексичні засоби поетичної мови / С. Привалова // Укр. літ. в загальноосвіт. шк. – 2008. – № 9. – С. 19-24. – Бібліогр.: 16 назв.; 2). 946635 83.3(4=Укр)6
И48 Ільницький М. Барви і тони поетичного слова // Ільницький, М. М.
На перехрестях віку : у 3-х кн. Кн. 1. – К. : К.-Могилянська акад., 2008. – С. 20-88.; 3). Ткаченко А. Українське віршознавство: проблеми термінотворення // Київ. старовина. - 2003. - № 5. - С. 94-100.; 4). Оліяр М. Варіанти слів в образній системі поезії "дев'ятдесятників" : [поезія 90-х] // Дивослово. - 1999. - № 10. - С. 12-15.; 5). 310823 8У2 К26 Карпова В. Л. Термін і художнє слово (Термінол. лексика в мові сучас. укр поезії). - К., 1967. - 129 с.; 6). Власенко В. В. Термінологічна лексика в поезіях Івана Драча [Електронний ресурс] / Власенко В. В., Цепколенко А. О. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/Articles/kultnar/knp200232/knp32_9.doc.; 7). Гречанова А. Термін як художній троп (на матеріалі поетичних творів) [Електронний ресурс] / Гречанова А. – Режим доступу: http://lingvodnu.com.ua/arxiv-nomeriv/lingvistika-lingvokulturologiya-2012/termin-yak-xudozhnij-trop-na-materiali-poetichnix-tvoriv/.; 8). Мінасян В. І. Терміни в поезіях М. Бажана [Електронний ресурс] / Мінасян В. І. – Режим доступу: http://kulturamovy.univ.kiev.ua/KM/pdfs/Magazine25-6.pdf.; 9). Яценко Н. Військова лексика в історичних романах Ліни Костенко / Н. Яценко // Дивослово. – 2000. – № 3. – С. 30–32.
Дата: 29.12.2016
Имя: ирина
Вопрос: Сучасні літературознавчі дослідження українських художньо-історичних творів для дітей та юнацтва
Вопрос: Сучасні літературознавчі дослідження українських художньо-історичних творів для дітей та юнацтва
Ответ Доброго дня, Ірино! Пропонуємо такі джерела: 1) Іванченко, Р. П. Історична місія сучасного історичного роману (роздуми над проблемою) / Р. П. Іванченко // Вісник ЗНУ. Філол. науки. – 2010. – № 2. – С. 111-117. – Бібліогр.: 12 назв.; 2) Крижановська, Н. В. Жанрова трансформація українського історичного роману ХХІ ст. / Н. В. Крижановська // Вісник ЗНУ. Філол. науки. – 2012. – № 4. – С. 107-110. – Бібліогр.: 6 назв.; 3) Ляшов, Н. М. Значення сильної позиції в українських історичних романах 80-х рр. ХХ ст. / Н. М. Ляшов // Вісник ЗНУ. Філол. науки. – 2012. – № 3. – С. 157-163. – Бібліогр.: 10 назв.; 4) Поліщук Я. Історична проза як націєтворчий проект // Укр. слово і сучасність. - 2015. - № 12. - С. 66-71.; 5) Нестеренко Н. П. Українська історична проза ІІ половина ХХ ст.: традиції й тенденції // Вивчаємо укр. мову та літ. - 2013. - № 13. - С. 34-39.; 6) Михайличенко Г. Б. Репрезентація тексту й автора в українській історичній прозі / Вісник ЗНУ. Філол. науки. - 2012. - № 4. - С. 134-137.; 7) Шамаєва А. Українська історична проза: яскраве минуле чи перспективне майбутнє? // Дніпро. - 2011. - № 2. - С. 108-112.; 8) 980182 83.3(4=Укр)6 И90 Гарачковська, О. О. Ідейно-тематична і жанрова типологія української літератури для дітей / О. О. Гарачковська // Історія української літератури, ХХ - поч. ХХІ ст. : у 3 т. : навч. посібник / за ред. В. І. Кузьменка : [кол. авт.: В. І. Кузьменко та ін.].- К. : Академвидав. – 2014. - Т. 2. – С. 374-393. – Бібліогр.: 8 назв.; 9) Гнідець, У. Література для дітей та юнацтва в Україні: між західним та східним каноном / У. Гнідець // Слово і час. – 2014. – № 12. – С. 50-57. – Бібліогр.: 17 назв.; 10) Качак, Т. Тема війни і миру в сучасній українській прозі для дітей та юнацтва / Т. Качак // Укр. літ. в загальноосвіт. шк. – 2015. – № 3. – С. 22-24. – Бібліогр.: 9 назв.; 11) Овдійчук, Л. Жанри та стильові особливості сучасної прози для дітей / Л. Овдійчук // Укр. літ. в загальноосвіт. шк. – 2015. – № 1. – С. 35-38. – Бібліогр.: 6 назв.; 12) Гнідець, У. Канон літератури для дітей та юнацтва : [порівняльний огляд літ. для дітей в Україні та Німеччіні впродовж ХХ-ХХІ ст. ] / У. Гнідець // Слово і час. – 2014. – № 8. – С. 72-80. – Бібліогр.: 16 назв.; 13) Гнідець, У. Щоб читала Україна... Створено Центр дослідження літератури для дітей та юнацтва / У. Гнідець // Гуманіт. науки. – 2009. – № 2. – С. 92-96.
Дата: 27.12.2016
Имя: Катя
Вопрос: Доброго дня, яку б літературу ви могли порадити для теми: Жанрово-стильові особливості, використання історичних довідок та портретних характеристик, особливості створення автором образу головного героя в повісті-есе Романа Горака про Івана Франка «Тричі мені являлась любов»?
Вопрос: Доброго дня, яку б літературу ви могли порадити для теми: Жанрово-стильові особливості, використання історичних довідок та портретних характеристик, особливості створення автором образу головного героя в повісті-есе Романа Горака про Івана Франка «Тричі мені являлась любов»?
Ответ Доброго дня, Катю! Пропонуємо Вам такі джерела: 1). Подранецька Н. Берег любов: [інтимна лірика Івана Франка та повість-есе Романа Горака "Тричі мені являлася любов"] / Н. Подранецька // Українська літ. в загальноосвітній шк. – 2007. – № 12. – С.33-40.; 2). Гайчуровський В. Високість почуттів // Друг читача. - 1984. - 17 трав. - Рец. на кн. - Горак Р. Д. Тричі мені являлася любов: повість-есе. - К.: Рад. Письменник, 1983. - 153 с.
Можливо Ви знайдете щось корисне в наступних публікаціях: 1). Козирєва Т. Роман Горак: "Іван Франко не дає спокою багатьом до сьогодні": [бесіда з Р. Гораком, українським прозаіком, франкознавцем / записала Т. Козирєва] // День. - 2011. - № 34-35 (25-26 лют.). - С. 15.; 2). Василенко М. Оборонець українських світочів: У січні цього року Романові Гораку минуло 70 літ // Голос України. - 2012. - 4 лют. (№ 22).; 3). Василенко М. Зажинок письменника есеїста: Гораку - 60! // Дзвін. - 2002. - № 1. - С. 128-132.; 4). Балагура Т. "Тричі мені являлася любов...": Урок-есе про кохання Каменяра // Українська мова й літ. в середніх шк., гімназіях... - 2006. - № 6. - С. 15-20.