Мовознавство (213)
Дата: 12.11.2017
Имя: Виолетта
Вопрос: Тема: Роль игровых технологий в активизации познавательной деятельности младших школьников на уроках русского языка.
Вопрос: Тема: Роль игровых технологий в активизации познавательной деятельности младших школьников на уроках русского языка.
Ответ Здравствуйте, Виолетта! Предлагаем Вам начать со следующих источников:
1). Алексєєва С. Особливості викладання російської мови у школі з українською мовою навчання // Рідна шк. – 2005. – №3. – С. 64-65.; 2). Бр 74.261.3 П69 Практические приемы объяснения и закрепления на уроках русского языка. – М. : Чистые пруды, 2006. – 32 с. – (ил.). – Б-чка "Первого сентября". Серия "Русский язык" ; Вып.6(12).; 3). 117 74.260 0-26 Обучение младших школьников математике и русскому языку : сб. науч. работ / Ленингр. гос. пед. ин-т им. А. И. Герцена ; [редкол.: А. А. Люблинская, М. А. Бантова и К. Т. Голенкина (отв. ред.)]. – Л. : [б. и.], 1972. – 224 с.; 4). 981663 74.261.3 П21 Пахненко И. И. Методика преподавания русского языка в начальной школе с украинским языком обучения : руководство к самостоятельному изучению курса / И. И. Пахненко. – 2-е изд., стер. – Сумы : Университет. книга, 2016. – 336 с.; 5). 983258 74.261.3 Н32 Настольная книга учителя русского языка и литературы / [отв. за вып. Л. И. Вакуленко]. – Х. : Фолио, 2013. – 512 с.; 6). Темченко Л. Обучение русскому языку по программе развивающего обучения // Початкова освіта. - 2012. - № 36. - С. 10-13.; 7). Обухова Е. А. Словесно-логические упражнения на уроках русского языка // Начал. шк. - 2006. - № 4. - С. 32-35.; 8). Пономарев Б. Н. Загадки на уроках русского языка // Начал. шк. - 2006. - № 9. - С. 89.; 9). Лапшина І. Російська мова (для шкіл з українською мовою навчання). 1-4-й класи: Збереження традицій та інноваційні аспекти // Початкова освіта. - 2012. - № 6. - С. 6-8.
Дата: 09.11.2017
Имя: Вікторія
Вопрос: Доброго вечора. Мені порадили вашу довідку, аби віднайти літературу. В мене таке питання:Розробіть професійний портрет ВИПУСНИКА ВНЗ (за спеціальністю українська мова та література) акцентуючи увагу на взаємозв’язку компонентів: 1) основні завдання і функції, які він має виконувати (описання умов і особливостей професійної діяльності); 2) його професійні характеристики (який він має бути як професіонал відповідно до вимог професійної діяльності); 3) форми та методи які, на ваш погляд, забезпечують їх формування у ВНЗ.
Вопрос: Доброго вечора. Мені порадили вашу довідку, аби віднайти літературу. В мене таке питання:Розробіть професійний портрет ВИПУСНИКА ВНЗ (за спеціальністю українська мова та література) акцентуючи увагу на взаємозв’язку компонентів: 1) основні завдання і функції, які він має виконувати (описання умов і особливостей професійної діяльності); 2) його професійні характеристики (який він має бути як професіонал відповідно до вимог професійної діяльності); 3) форми та методи які, на ваш погляд, забезпечують їх формування у ВНЗ.
Ответ Доброго ранку, Вікторіє! Пропонуємо розпочати з таких джерел: 1) 970171 74.58 П24 Данилюк С. С. Дискурсивна, стратегічна, соціальна та соціокультурна компетенції як складники комунікативної компетенції в межах моделі формування професійної компетенції майбутніх філологів засобами інтернет-технологій // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / Клас. приват. ун-т ; [голова ред. ради: Монаєнко А. О. ; голов. ред. Сущенко Т. І.]. - Запоріжжя : КПУ, 2013. - Вип. 30. - С. 137-143.; 2) Кизенко В. Реалізація діяльнісного підходу в навчанні студентів-філологів з різним рівнем комунікативних здібностей / В. Кизенко, Д. Трубачова // Рідна школа. - 2014. - № 11. - С. 42-46.; 3) Бойчук Н. В. Формування крос-культурної комунікації студентів-філологів / Н. В. Бойчук, О. О. Бойко // Нові технології навчання. - 2012. - № 74. - С. 130-133.; 4) 968020 81 М74 Рябуха Т. В. Формування міжкультурної компетенції студентів мовних ВНЗ засобами сучасних інформаційних технологій / Т. В. Рябуха, Т. І. Харченко // Мова. Свідомість. Концепт : зб. наук. пр. / Мелітоп. держ. пед. ун-т ім. Богдана Хмельницького ; [редкол.: Молодиченко В. В. та ін.]. - Мелітополь : ВБ ММД, 2013. - Вип. 3. - С. 222-225.; 5) Яковлева О. Мовна компетенція студентів та мовна ситуація українських ВНЗ у контексті наближення України до європейського освітнього простору // Вища освіта України. - 2010. - № 4. - С. 24-30.; 6) Добровольська Н. О. Розвиток національної свідомості як складової національно-культурних традицій у процесі вивчення студентами спецкурсу "Українська мова" // Гуманітар. вісн. Запоріз. держ. інж. акад. - 2008. - Вип. 33. - С. 217-223.; 7) Паламар Л. Формування мовної особистостї у вищих навчальних закладах України // Укр. літ. в загальноосвіт. шк. - 2008. - № 9. - С. 35-37. - Бібліогр.: 9 назв.; 8) 983864 74.58 П24 Бочарникова Т. Ф. Формування професійної мобільності майбутніх філологів як елемента їх професійної спрямованості // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / Клас. приват. ун-т ; [голов. ред. Т. І. Сущенко]. - Запоріжжя : КПУ, 2016. - Вип. 49. - С. 58-63. - Бібліогр.: 12 назв.; 9) Фоміних Н. Ю. Особливості застосування інформаційно-комунікаційних технологій у процесі викладання філологічних дисциплін // Гуманітар. науки. - 2011. - № 2. - С. 103-108.; 10) Семеног О. Мовнокомунікативна особистість студента-філолога у сучасній освітній парадигмі // Укр. літ. в загальноосвіт. шк. - 2010. - № 10. - С. 43-45. - Бібліогр. : 10 назв.; 11) Симоненко Т. Наукове обгрунтування пріоритетних принципів у роботі над формуванням професійної комунікативної компетенції студентів-філологів // Рідна шк. - 2006. - № 7. - С. 44-47.; 12) Симоненко Т. Система основних методів та прийомів у процесі формування професійної комунікативної компетенції студентів філологічних факультетів // Рідна шк. - 2005. - № 7. - С. 29-32. та ін.
Дата: 28.10.2017
Имя: Кристина
Вопрос: Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, матеріали з історії розвитку писемності, типографіки, шрифту. Дякую!
Вопрос: Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, матеріали з історії розвитку писемності, типографіки, шрифту. Дякую!
Ответ Доброго дня, Кристина! Пропонуємо Вам наступні джерела: 1). 904492 32.973.26
Ф17 Файола Э. Шрифты для печати и Web-дизайна / Э. Файола. – СПб. : БХВ-Петербург, 2003. – 288 с. 2). 922708 37.8 Ф38 Феличи Д. Типографика: шрифт, верстка, дизайн / Д. Феличи / пер. с англ. и коммент. С. И. Пономаренко. – СПб. : БХВ-Петербург, 2005. – 470 с. – (ил.). 3). Рідній мові - зримий образ: (Про українські шрифти) // Українська культура. – 2007. – № 11. – С. 19-21.
4). 774531 63.2 Г21 Гаряева М. А. Эпоха в зеркале письмен / М. А. Гаряева. – М. : Знание, 1990. – 63,[1] с. 5). 886833 76.11 И90 История книги / под ред. А. А. Говорова и Т. Г. Куприяновой. – М. : Светотон, 2001. – 400 с.
6). Ф68187 76.1 Н50 Немировский Е. Л. Мир книги : с древнейших времен до начала ХХ века / Е. Л. Немировский / Всесоюз. добровольное о-во любителей книги. – М. : Книга, 1986. – 288 с. 7). Ф55840 76.11 К53 Книгопечатание как искусство : типографы и издатели ХVIII-XX веков о секретах своего ремесла / [сост.: Рихард фон Зиховски, Герман Тиман ; пер. с нем., фр., англ., ит. И. Е. Бабанова]. – М. : Книга, 1987. – 384 с. 8). 322692 76.1 К30 Кацпржак Е. И.
История письменности и книги / Е. И. Кацпржак. – [М.] : Искусство, 1955. – 356 с. – (ил.). 9). В147 76.11 З-30 Запаско Я. П. Мистецька спадщина Івана Федорова : [іл. огляд, альбом репрод. шрифтів і прикрас] / Яким Запаско. – [Львів : Вища школа, Вид-во при Львів. держ. ун-ті, 1974]. – 224 с. – (іл.). 10). М93245
81.08 Л94 Люльфинг Г. У истоков алфавита / Г. Люльфинг / [пер. с нем.В. П. Милютина ; ред., предисл. И. Клочкова ; худож. Е. П. Суматохин]. – М. : Книга, 1981. – 112 с. 11). Ф84256 86.2 И90 Історія писемності, священних книг і віроповчальних текстів : навч. посібник і хрестоматія : у 2 т. : до 180-річчя Київ. ун-ту, до 55-річчя каф. релігієзнавства / В. І. Лубський [та ін.] ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка, Філософ. ф-т, Каф. релігієзнавства. Т. 2. – К. : Центр учб. літ., 2014. – 336 с. 12). Ф84254 86.2 И90 Історія писемності, священних книг і віроповчальних текстів : навч. посібник і хрестоматія : у 2 т. : до 180-річчя Київ. ун-ту, до 55-річчя каф. релігієзнавства / В. І. Лубський [та ін.] ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка, Філософ. ф-т, Каф. релігієзнавства. Т. 1. – К. : Центр учб. літ., 2014. – 448 с. 13). Ф84606 85.15 К90 Куленко М. Я. Графічний дизайн. Мистецтво шрифту : навч. посібник для внз / Михайло Куленко ; М-во освіти і науки, молоді та спорту України [та ін.]. Кн. 1. – К. : Альтерпрес, 2015. – 140 с.
14). 302272 81 И91 Истрин В. А. Развитие письма / В. А. Истрин. – М. : Изд-во Акад. наук СССР, 1961. – 396 с. 15). 322634 76.11 З-30 Запаско Я. П.
Мистецтво книги на Україні в ХVІ-ХVІІІ ст. / Я. П. Запаско. – [Львів : Вид-во Львів. ун-ту, 1971]. – 312 с. – (ил.).
Дата: 08.10.2017
Имя: Елена
Вопрос: Помогите с теоретическим и практическим материалом по теме: . СКЛАДНОПІДРЯДНЕ РЕЧЕННЯ ОЗНАЧАЛЬНОЇ СЕМАНТИКИ В СУМ
Вопрос: Помогите с теоретическим и практическим материалом по теме: . СКЛАДНОПІДРЯДНЕ РЕЧЕННЯ ОЗНАЧАЛЬНОЇ СЕМАНТИКИ В СУМ
Ответ Доброго дня, Елена! Пропонуємо Вам наступні джерела: 1). Христіанінова Р.
Традиційні й нові класифікації складнопідрядних речень / Р. Христіанінова // Українська мова і література в школі. – 2010. – № 1. – С. 35-38. 2). Бабаскина Е. Г. Структура семантики и статус конструкций сложносочиненных предложений / Е. Г. Бабаскина // Личность. Культура. Общество. – 2008.- № 2. – С. 339-342. – Бібліогр.: 5 назв.
3). Христіанінова Р. Складнопідрядні речення, побудовані з використанням техніки "підрядного приєднання" / Р. Христіанінова // Українська мова. – 2009. – № 1. – С. 3-14. – Бібліогр.: 30 назв.
4). Омельчук С. Робота з текстом художнього стилю у процесі вивчення складнопідрядного речення / С. Омельчук // Українська література в загальноосвітній школі. – 2009. – № 7-8. – С. 54-55.
5). Мельник Ю. П. Когнітивне моделювання складнопідрядного речення / Ю. П. Мельник // Нова філологія. – 2012. – Вип. 52. – С. 121-124.
6). Бр 81.411.4 З-29 Заоборна М. С. Порівняльні конструкції в системі складнопідрядного речення української мови / М. С. Заоборна. – Тернопіль : Підручники і посібники, 2001. – 28 с. 7). 986342 81.411.4 С91 Складнопідрядні речення // Сучасна українська мова. Синтаксис : підручник / за ред. А. К. Мойсієнка ; Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка.- К. : Знання. – 2013. – С. 186-206. 8). 621093 81.411.4 В94 Вихованець І. Р.
Семантико-синтаксична структура речення / І. Р. Вихованець, К. Г. Городенська, В. М. Русанівський / АН УРСР, Ін-т мовознавства ім. О. О. Потебні. – К. : Наук. думка, 1983. – 220 с. 9). 981594 81.411.4 В42 Від звука до тексту: аналіз мовних одиниць різних рівнів : навч. посібник / за ред. А. А. Силки. – Вид. 2-ге, випр. і допов. – Суми : Університет. книга, 2016. – 348 с. 10). Жовтобрюх М. А. До історії синтаксичних конструкцій на означення суб’єкта дії в українській мові // Мовознавство. - 1988. - № 2. - С. 51-57. 11). Шульжук К. Ф. Семантична структура складного багатокомпонентного речення // Мовознавство. - 1987. - № 6. - С. 11-16. 12). Єршова Н. В.
Складнопідрядне речення означального типу в науковому стилі [Електронний ресурс] / Н. В. Єршова, О. О. Соколова // Філологічні студії. Науковий вісник Криворізького державного педагогічного університету. - 2013. - Вип. 9(2). - С. 46-50. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PhSt_2013_9(2)__9
Дата: 27.09.2017
Имя: Марина
Вопрос: «Перспективні дослідження на сучасному етапі розвитку методики викладання мови та літератури у вищій школі
Вопрос: «Перспективні дослідження на сучасному етапі розвитку методики викладання мови та літератури у вищій школі
Ответ Добрий день, Марино! Ваша тема потребує самостійної роботи з джерелами. Пропонуємо опрацювати такі матеріали: 1). Добровольська, Н. О. Розвиток національної свідомості як складової національно-культурних традицій у процесі вивчення студентами спецкурсу "Українська мова" / Н. О. Добровольська // Гуманітар. вісн. Запоріз. держ. інженер. акад. – 2008. – Вип. 33. – С. 217-223.; 2). Лічман, Л. Ю. Актуальні напрями методичного пошуку викладання іноземної мови в контексті болонського процесу / Л. Ю. Лічман, Л. М. Латун // Держава та регіони. Серія: Гуманітар. науки. – 2009. – № 1-2. – С. 189-193.; 3). 950898 74.58 П24 Сергієнко, Н. С. Особливості кредитно-модульної системи при вивченні іноземної мови у вищому навчальному закладі / Н. С. Сергієнко // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. праць / Класич. приват. ун-т; [гол. ред. Сущенко Т. І.; редкол. : Бочелюк В. Й. та ін.]. - Запоріжжя : КПУ. – 2009. - Вип. 5 (58). – С. 254-259.; 4). Цветкова, З. М. Основные вопросы методики обучения в педагогических институтах и на факультетах иностранных языков / З. М. Цветкова // Иностр. яз. в шк. – 2010. – № 4. – С. 115-122.; 5). Терезюк, Н. Формування комунікативної компетенції студентів ВНЗ у процесі навчання іноземної мови / Н. Терезюк // Рід. шк. – 2010. – № 6. – С. 32-35.; 6). Вольвач, Ж. В. Сучасні методи групового навчання у вищій школі : [іноземні мови] / Ж. В. Вольвач // Держава та регіони. Серія: Гуманітар. науки. – 2011. – № 4. – С. 81-85.; 7). Люта, А. В. Сучасні методи вивчення іноземних мов / А. В. Люта // Держава та регіони. Серія: Гуманітар. науки. – 2012. – № 2. – С. 98-106. – Бібліогр.: 6 назв.; 8). Мізін, К. І. Нові напрями в українському мовознавстві: зіставна лінгвокультурологія / К. І. Мізін // Мовознавство. – 2012. – № 6. – С. 38-52.; 9). 967465 74.58 П24 Москаленко, О. І. Сучасні підходи до навчання іноземної мови у вищих навчальних закладах / О. І. Москаленко // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. праць / Класич. приват. ун-т; [гол. ред. ради Монаєнко А. О.]. - Запоріжжя : КПУ. – 2012. - Вип. 26 (79). – С. 556-561. – Список використ. л-ри в кінці ст. (11 назв).; 10). Новітні підходи до викладання іноземних мов у контексті проекту Темпус "Вдосконалення викладання європейських мов: модернізація викладання через розвиток магістерських програм на основі комбінованих технологій" / Сєрякова І. І. [та ін.] // Іноземні мови. – 2015. – № 4. – С. 3-5.; 11). Овсієнко, Л. Реалізація ідеї текстоцентризму в навчанні лінгвістики тексту студентів-філологів / Л. Овсієнко // Рід. шк. – 2015. – № 11-12. – С. 40-43.; 12). 985826 81.411.4 Д69 Дороз, В. Ф. Методика викладання української мови у вищій школі : навч. посібн. для внз / В. Ф. Дороз / М-во освіти і науки України, Бердян. держ. пед. ун-т, Ін-т філології. – К. : Центр учбової. літ., 2016. – 176 с. – (рис.). – Бібліогр.: с. 165-174 (110 назв).; 13). Лавренюк, В. Українська мова і сучасність: розвиток мовленнєвих умінь і навичок студентів / В. Лавренюк // Дивослово (Українська мова й література в навчальних закладах). – 2017. – № 3. – С. 46-49. – Бібліогр.: 13 назв.