Педагогіка (353)
Дата: 30.12.2020
Имя: Ольга
Вопрос: Доброго дня! Цікавить психолого-педагогічна література щодо ОСОБИСТІСНОЇ ГОТОВНОСТІ педагога до роботи в інклюзивному освітньому просторі/інклюзивній освіті...Дякую!
Вопрос: Доброго дня! Цікавить психолого-педагогічна література щодо ОСОБИСТІСНОЇ ГОТОВНОСТІ педагога до роботи в інклюзивному освітньому просторі/інклюзивній освіті...Дякую!
Ответ Доброго дня, Ольга! Пропонуємо Вам наступні джерела: 1) Ф86795 376.091 И65 Інклюзія. Форми роботи / [С. Дмитренко та ін.]. - К. : Перше вересня, 2019. - 200 с. 2). Ф87679 37.04
К61 Колупаєва А. А. Інклюзивна практика: технології навчання / А. А. Колупаєва, О. М. Таранченко. - К. : Літера ЛТД, 2019. - 160 с. 3). Ф86793 376.091 Ч-52 Четверікова Н. В.
Інклюзивний клас у школі. Психолого-педагогічні аспекти роботи педагогів / Наталя Четверікова. - К. : Шкільний світ, 2018. - 136 с. 4). Ф86765 376.091 И65 Інклюзивна освіта в ЗПО. Організація навчання / [авт. кол.: О. В. Боровська та ін]. - К. : Шкільний світ, 2018. - 120 с. 5). 986477 74.3 Ш37 Шевців З. М. Основи інклюзивної педагогіки : підручник / З. М. Шевців. - К. : Центр учб. літ., 2016. - 248 с. 6). Бр4199 37.04 И24 Івашура Н. С. Методичні рекомендації для педагогів загальноосвітніх навчальних закладів / Н. С. Івашура, А. В. Ангелова. - Х. : [Ранок : Кенгуру, 2018]. - 48 с. 7). 999120 378.091 С69 Соціально-освітні домінанти професійної підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти : зб. матеріалів Всеукр. науково-практ. Інтернет-конференції, 23-24 жовтня 2019 р. / М-во освіти і науки України [та ін. ; заг. ред. К. Петровська]. - Бердянськ : [Мелітополь : Вид. буд. ММД], 2019. - 274 с. 8). Ленів З. Підготовка висококваліфікованих кадрів для забезпечення якісної освіти дітям з порушеннями психофізичного розвитку: інклюзивний аспект // Рідна школа. - 2014. - № 7. - С. 16-17. 9). Савчук З. Психологічна готовність учителя до роботи в інклюзивному просторі: теоретичний аспект / З. Савчук, Л. Москалюк // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2017. - № 2. - С. 42-48. 10). Коврігіна Л. М. Формування готовності вчителя до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання // Освіта та розвиток обдарованої особистості. - 2017. - № 11. - С. 10-16. - Бібліогр.: 12 назв.
11). Гриньова М. Підготовка педагогічних працівників до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання . // Рідна школа. - 2018. - № 5-8. - С. 39-43. - Бібліогр.: 5 назв. 12). Дашковська В. Професійна компетентність учителя в умовах упровадження інклюзивної освіти // Директор школи. - 2017. - № 21-22. - С. 90-94. 13). Маслей О. Працюємо з дітьми з особливими освітніми потребами. Тренінг для педагогів // Дитина з особливими потребами. - 2017. - № 2.- С. 24-31. 14).982891 88.4 Б86 Бочелюк В. Й. Основи психологічної готовності вчителів до педагогічної діяльності з дітьми з психофізичними порушеннями / В. Й. Бочелюк // Психологія людини з обмеженими можливостями : навч. посіб. для ВНЗ / В. Й. Бочелюк, А. В. Турубарова. - К. : Центр учб. літ., 2016. - С. 167-245. 15). Волошин О. Робота з дітьми з особливими освітніми потребами. Психологічна готовність педагогів / О. Волошин // Психолог. - 2015. - № 7/8. - С. 74-76. 16). Лісовецька І. Педагог та інклюзивна освіта. Дослідження психологічної готовності педагогів до роботи в класах з інклюзивною формою навчання / І. Лісовецька // Соц. педагог. - 2014. - № 7.- С. 10--16.
Дата: 09.11.2020
Имя: Юлія
Вопрос: Доброго дня ! Хотіла б зробити підбірку літератури (в першу чергу, статей, монографій) для соціального роекту на тему "Формування навичок ідентифікації жертв домашнього насильства у педагогічних працівників закалдів загальної середньої освіти". Чи не могли б ви допомогти в цьому ? Заздалегідь вдячна.
Вопрос: Доброго дня ! Хотіла б зробити підбірку літератури (в першу чергу, статей, монографій) для соціального роекту на тему "Формування навичок ідентифікації жертв домашнього насильства у педагогічних працівників закалдів загальної середньої освіти". Чи не могли б ви допомогти в цьому ? Заздалегідь вдячна.
Ответ Доброго дня, Юліє. Пропонуємо наступні джерела: 1) 980070 67.5 М58 Міжнародний досвід попередження та протидії домашньому насильству : монографія / [авт.: А. О. Галай та ін.]. – К. : КНТ, 2014. – 160 с.; 2) Ф83257 74.200 О-64 Організація роботи з розв'язання проблеми насильства в школі : навч.-метод. посіб. / упоряд.: Дубровська Є. В., Ясеновська М. Е. ; ред. група: Алєксєєнко М. К., Дендебера М. П., Соловйова О. Д. - 2-ге вид. - К. : [б. в.], 2013. - 96 с.; 3) 952860 60.5 С69 Соціально-педагогічна робота з проблемними сім'ями : навч.-метод. посіб. для вузів / А. Й. Капська [та ін.]. – Тернопіль : Астон, 2010. – 304 с.; 4) 995046 342.7 П83 ПРОти НАСильства : [збірка / П. Ренкіна та ін.]. – [Вид. 2-ге, доповнене та оновлене]. – [К. : ВАІТЕ, 2018]. – 326 с.; 5) 963735 88.8 Л67 Ліщинська О. А. Профілактика психологічного насильства у сім'ї та освітньому середовищі : метод. рекомендації / О. А. Ліщинська ; Нац. акад. пед. наук України, Ін-т соц. та політ. психології. - К. : [Міленіум], 2010. - 68 с.; 6) Порядок взаємодії суб'єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі : затв. постановою Кабінету Міністрів України від 22 серп. № 658 // Офіц. вісн. України. - 2018. - № 69. - С. 22-40.; 7) Методичні рекомендації про застосування діагностичних методик щодо виявлення та протидії домашньому насильству відносно дітей фахівцями психологічної служби у системі освіти : додаток до листа МОН України від 30.10.2018 р № 1/9-656 // Соціальний педагог. – 2019. – № 2. – С. 33-37.; 8) Методичні рекомендації щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників з іншими органами та службами : наказ МОН України від 02.10.2018 р. № 1047 // Безпека життєдіяльності. – 2019. – № 2. – С. 2-6.; 9) Берлач А. І. Спеціальні заходи попередження насильства в сім'ї // Південноукр. правн. часоп. – 2015. – № 4. – С. 88-91. – Бібліогр.: 6 назв.; 10) Буджак Т. Запобігання фізичному та психологічному насильству в сім'ї: семінар - практикум для педагогів // Соц. педагог. - 2016. - № 7. - С. 17-20.; 11) Демченко Т. І. Відпрацювання навичок спілкування з дитиною, постраждалою від насильства в сім'ї : тренінгове заняття для практичних психологів // Шкіл. психологу. Усе для роботи. - 2018. - № 10. - С. 26-29.; 12) Єфремова Г. А. Профілактика насильства в сім'ї та профілактика дитячої жорстокості в освітньому середовищі // Вихов. робота в шк. - 2018. - № 3. – С. 5-9.; 13) Коломоєць О. Д. Визначення категорії "насильство" в контексті діяльності суб'єктів попередження насильства в сім'ї / О. Д. Коломоєць, А. Г. Феліпов // Держава та регіони. Серія: Право. - 2011. - № 1. - С. 141-144. - Бібліогр.: 18 назв.; 14) Олексюк Н. С. Теоретико-методичні засади попередження та подолання насильства в сім'ї // Вісн. ЗНУ. Пед. науки. – 2013. – № 3. – С. 190-195. – Бібліогр.: 7 назв.; 15) Павлова О. Запобігання насильству в сім'ї : семінар-практикум для батьків // Дит. садок. Управління. - 2017. - № 1. - С. 22-30.; 16) Сафонова Т. Я. Жестокое обращение с детьми. Обучение навыкам работы с детьми, пострадавшими от жестокого обращения // Практ. психологія та соц. робота. - 2007. - № 2. - С. 17-29.; 17) Шугай, Т. Взаємодія державних служб у протидії насильству : методичні рекомендації // Соціальний педагог. – 2019. – № 9. – С. 11-39.; 18) Кравченко, І. А. Встановлення ознак домашнього насильства як адміністративного порушення // Право і сусп-во. – 2018. – № 2, ч. 3. – С. 100-103. – Бібліогр.: 8 назв.; 19) Войтова Л. В. Соціально-педагогічна робота щодо профілактики насильства над дітьми в сім’ї [Електронний ресурс] // Соціальна педагогіка: теорія та практика. - 2013. - № 1. - С. 79-86. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/spttp_2013_1_12; 20) Мілорадова Н. Е. Сім’ї "групи ризику" - об’єкт профілактики насильства в сім’ях та жорстокого поводження з дітьми [Електронний ресурс] // Вісн. Нац. ун-ту оборони України. - 2012. - Вип. 1. - С. 204-208. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnaou_2012_1_39; 21) Полковенко О. В. Домашнє насильство: причини, ознаки, методи попередження [Електронний ресурс] / О. В. Полковенко, Г. В. Кобеньок, Т. В. Полковенко // ScienceRise. - 2015. - № 5 (1). - С. 71-74. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/texc_2015_5(1)__15; 22) Міхановська Н. Г. Удосконалення діагностики наслідків домашнього насильства у дітей з використанням напівструктурованого інтерв’ю [Електронний ресурс] / Н. Г. Міхановська, Д. В. Штриголь, О. Л. Луценко // Психіатрія, неврологія та медична психологія. - 2019. - Вип. 11. - С. 73-82. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/psyneur_2019_11_12; 23) Блага A. Б. Актуальні питання координації діяльності та взаємодії суб'єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству [Електронний ресурс] // Журнал східноєвроп. права. - 2018. - № 53. - С. 4-11. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/jousepr_2018_53_3; 24) Філіппов С. О. Віктимологічні аспекти запобігання домашньому насильству // Проблеми законності. - 2019. - Вип. 144. - С. 153-161. - Режим доступу: https://cutt.ly/WgCbWxG; 25) Джужа, А. О. Актуальні проблеми боротьби з домашнім насильством (на прикладі досвіду США) // Наук. вісн. Ін-ту кримінально-виконавчої служби. - 2014. - № 2. - С. 3-9. - Режим доступу: https://cutt.ly/hgCnMRO; 26) Юрків, Я. І. Діяльність соціального педагога з попередження насильства в сім’ї // Соціальна педагогіка: теорія та практика. - 2013. - № 3. - С. 39-46. - Режим доступу: https://cutt.ly/sgCmdOi; 27) Марценюк, Т. Соціологічні дослідження домашнього насильства: методологічні засади:[препринт], 2015. - Режим доступу: http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/6291/Martsenyuk_sotsiolohichni_doslidzhennia.pdf За вашою вузькою темою джерел не так багато, але інші аспекти домашнього насильства висвітлені широко. При потребі оформіть, будь ласка, ще запити. Також звертаємо вашу увагу на питання стосовно хронологічних рамок матеріалу.
Дата: 07.11.2020
Имя: Полина
Вопрос: Помогите найти вправи для самопрезентації дитини дошкільного віку. Спасибо
Вопрос: Помогите найти вправи для самопрезентації дитини дошкільного віку. Спасибо
Ответ Добрий день, Полина. На жаль, з 9 листопада у зв'язку з посиленням карантинних обмежень бібліотека закрита для користувачів, тому пропонуємо звернути увагу на електронні ресурси. Пропонуємо такі джерела: 1) Ф86772 005.3 М95 Мистецтво самопрезентації / [авт. кол.: Н. Харченко та ін.]. – К. : Шкіл. світ, 2018. – 120 с. – (Бібліотека "Шкільного світу"); 2) 987802 88.5 Д49 Дитина у сучасному соціопросторі : навч. посіб. / за ред. Т. О. Піроженко ; Нац. акад. пед. наук України, Ін-т психології ім. Г. С. Костюка. – К. ; Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2014. – 272 с.; 3) Савчук, О. Гра-стратегія: формуємо соціальний досвід дошкільнят : тренінг для педагогів // Дошк. виховання. – 2016. – № 12. – С. 20-22.; 4) Терещенко, Н. "Я" і "ми": Організація соціальної адаптації дошкільника // Дитячий садок. Управління. – 2019. – № 4. – С. 22-24.; 5) Гавриш, Н. Лідерство - риса активних, або Як і навіщо плекати лідерів змалку // Дошк. виховання. – 2017. – № 3. – С. 2-6.; 6) Фасолько Т. С. Виховання самовпевненості у дітей передшкільного віку [Електронний ресурс] // Наук. вісн. Кременец. обл. гуманітарно-пед. акад. ім. Тараса Шевченка. Серія: Педагогіка. - 2018. - Вип. 10. - С. 178-186. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvkogpth_2018_10_20; 7) Доманова О. О. Освітня діяльність дошкільних навчальних закладів нового типу: самореалізація дитини [Електронний ресурс] // Пед. дискурс. - 2012. - Вип. 13. - С. 92-95. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/0peddysk_2012_13_23; 8) Сіренко А. Є. Компоненти впевненості в собі у дітей старшого дошкільного віку [Електронний ресурс] // Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді. - 2015. - Вип. 19 (2). - С. 246-255. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tmpvd_2015_19(2)__25; 9) Сіренко А. Особливості програмово-методичного забезпечення дошкільних навчальних закладів щодо формування впевненості в собі в старших дошкільників у груповій діяльності [Електронний ресурс] // Наук. вісн. Ужгород. нац. ун-ту. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. - 2014. - Вип. 31. - С. 162-164. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuuped_2014_31_60; 10) Сіренко А. Є. Педагогічні умови формування впевненості в собі в дітей старшого дошкільного віку в груповій взаємодії [Електронний ресурс] // Зб. наук. пр. [Херсон. держ. ун-ту]. Пед. науки. - 2014. - Вип. 65. - С. 426-430. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znppn_2014_65_86; 11) Мішечкіна М. Є. Виховання впевненості в собі у дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / М. Є. Мішечкіна ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2009. — 20 с. — Режим доступу: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=ARD&P21DBN=ARD&Z21ID=&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=DOC/2009/09mmemsv.zip
Дата: 04.11.2020
Имя: Карина
Вопрос: Формування патріотичних почуттів у дітей старшого дошкільного віку
Вопрос: Формування патріотичних почуттів у дітей старшого дошкільного віку
Ответ Доброго дня, Каріно! Пропонуємо розпочати з наступних видань: 1). Медвєдєва Т. О. Країна де я живу : Заняття у старшій групі // Дошкільний навчальний закл. – 2015. – № 7. – С. 17-22.; 2). Гавриш Н. Національно-патріотичне виховання у ситуації соціального неспокою: змінюємо підходи // Дошкільне виховання. – 2015. – № 8. – С. 2-7.; 3). Каплуновська О. Сучасний погляд на патріотичне виховання. Особливості організації роботи з дошкільнятами // Дошкільне виховання. – 2015. – № 8. – С. 8-10.; 4). Бобир В. Відзначаємо Дні України. Рекомендації щодо організації та проведення тематичного тижня в дошкільному закладі // Дошкільне виховання. – 2015. – № 8. – С. 12-13.; 5). Майданюк А. Дітям про їхні громадянські обов'язки. Заняття для старших дошкільнят // Дошкільне виховання. – 2015. – № 8. – С. 26-27.; 6). Швець С. Аватари в Україні : [патріотичне виховання, сценарій розваги для дітей середньої та старшої груп] // Музичний керівник. – 2015. – № 11. – С. 39-46.; 7). Примушко Н. Україна - це ми! З досвіду патріотичного виховання дітей // Дошкільне виховання. – 2016. – № 8. – С. 8-10.; 8). Про організацію національно-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах : лист МОН України від 25 лип. 2016 р. № 1/9-396 // Вихователь-методист дошкільного закладу. – 2016. – № 8. – С. 52-57.; 9). Про організацію національно-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах: Інструктивно-методичні рекомендації (Дод. до листа МОН України від 25.07.2016 № 1-9/396) // Дошкільне виховання. – 2016. – № 9. – С. 11-15.; 10). Кишинська А. Щоб країна пишалася нами: Формування основ патріотизму в дошкільнят // Дошкільне виховання. – 2017. – № 8. – С. 2-6.; 11). Гілічук О. Українська держава - наша честь і слава : [заняття для дітей старшого дошкільного віку] // Дитячий садок. Мистецтво. – 2017. – № 11. – С. 4-6.; 12). Куць Н. Мій рідний край, моя земля : заняття для дітей ст. дошк. віку // Дитячий садок. Мистецтво. – 2018. – № 7. – С. 10-12.; 13). Борисенко І. Квест "Ігри патріотів" : сцен. муз.-спортив. розваги для дітей серед. та ст. груп // Музичний керівник. – 2018. – № 7. – С. 44-48.; 14). Шкребтієнко Л. П. Психолого-педагогічні особливості взаємодії педагогів та сім'ї у вихованні патріотичних почуттів у дітей старшого дошкільного віку // Вісн. Київський ін-т бізнесу та технологій. – 2018. – № 3. – С. 65-68.; 15). Шкребтієнко Л. П.
Особливості активізації взаємодії педагогів та сім'ї у вихованні патріотичних почуттів у дітей старшого дошкільного віку засобами художньої літератури // Вісн. Київський ін-т бізнесу та технологій. – 2019. – № 1. – С. 83-86.
Дата: 04.11.2020
Имя: Єлизавета
Вопрос: Потрібна інформація на тему: "Особливості монологічного мовлення дошкільників"
Вопрос: Потрібна інформація на тему: "Особливості монологічного мовлення дошкільників"
Ответ Добрий день, Єлизавето! Пропонуємо Вам такі джерела: 1). 948812 74.1 Б74 Богуш, А. М.
Теорія і методика розвитку мовлення дітей раннього віку : підруч. / А. М. Богуш, Н. В. Гавриш, О. В. Саприкіна / Мін-во освіти і науки України. – К. : Слово, 2009. – 408 с. – (іл.). – Бібліогр.: 157 назв.; 2). 953266 74.1 Б74 Богуш, А. Мовленнєвий розвиток дітей від народження до 7 років : монографія / Алла Богуш. – 2-е вид. – К. : Слово, 2010. – 376 с. – (іл.). – Бібліогр. в кінці розд.; 3). 965866 74.1 Б74 Богуш, А. М. Дошкільна лінгводидактика : теорія і методика навчання дітей рідної мови в дошкільних навчальних закладах : підруч. / А. М. Богуш, Н. В. Гавриш / М-во освіти і науки, молоді та спорту України. – 2-е вид., доп. – К. : Слово, 2011. – 704 с. – Бібліогр. в кінці глав.; 4). 966510 74.1 Б74 Богуш, А. М. Мовленнєво-ігрова діяльність дошкільників: мовленнєві ігри, ситуації, вправи : навч. посіб. / Алла Богуш, Надія Луцан ; М-во освіти і науки, молоді та спорту України. – Вид. 2-ге, доп. – К. : Слово, 2012. – 304 с. – Педагогіка.; 5). Ф67668 74.1 Б74 Богуш, А. М. Запрошуємо до розмови : посіб. для роботи з дошкільниками / А. М. Богуш, Г. І. Григоренко. – 2-ге вид. – К. : Освіта, 1997. – 152 с. – (іл.).; 6). Калмикова, Л. Психолінгвістичні принципи формування у дітей старшого дошкільного віку навичок і вмінь аудіювання та говоріння / Л. Калмикова, Н. Харченко // Рід. шк. – 2019. – № 3/4. – С. 53-59.; 7). 858007 74.1 Б74 Богуш, А. М. Методика розвитку рідної мови і ознайомлення з навколишнім у дошкільному закладі : практикум : навч. посіб. для вищих пед. навч. закладів / А. М. Богуш. – К. : Вища школа, 1995. – 192 с.; 8). Бондаренко Н. А.
Шляхи формування зв’язного монологічного мовлення у старших дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення [Електронний ресурс] / Н. А. Бондаренко // Наук. часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. - 2013. - Вип. 24. - С. 30-34. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_019_2013_24_9; 9). Бондаренко Г. М. Психолінгвістичні аспекти розвитку монологічного мовлення дітей дошкільного віку [Електронний ресурс] / Г. М. Бондаренко // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2016. - № 1(2). - С. 64-71. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua /UJRN/vlup_2016_1(2)__11; 10). Кушнерук, Т. Прийоми розвитку зв`язного мовлення дітей, про які мають знати педагоги / Т. Кушнерук // Вихователь-методист дошк. закладу. – 2017. – № 11. – С. 33-37.; 11). Карабаєва, І. Мовленнєва та комунікативна компетенція: визначаємо рівень сформованості у старших дошкільників / І. Карабаєва // Вихователь-методист дошк. закладу. – 2016. – № 7. – С. 65-71.; 12). Мишолов, Н. Слово до слова складається мова, або Формуємо мовленнєву компетенцію дошкільників / Н. Мишолов, В. Таран, О. Ряба // Вихователь-методист дошк. закладу. – 2016. – № 11. – С. 33-41.; 13). Трифонова, О. С. Мовна картина світу як чинник формування мовленнєвої особистості старших дошкільників / О. С. Трифонова // Гуманітарні науки. – 2012. – № 1. – С. 107-113.; 14). Горбунова, Н. В. Збережені словом... Формування лексичного ладу дошкільників у онтогенезі мовленевої діяльності / Н. В. Горбунова // Гуманітарні науки. – 2010. – № 1 (19). – С. 7-14.; 15). 954583 74.58 П24 Горбунова Н. В. Лексична компетенція дітей дошкільного віку в сучасних дослідженнях // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. праць / Класичний приватний ун-т ; [гол. ред. Сущенко Т. І. ; редкол. : Бочелюк В. Й. та ін.]. – Запоріжжя : [КПУ], 2010. – Вип. 8 (61). - С. 85-91.