Педагогіка (353)
Дата: 21.05.2023
Имя: Оксана
Вопрос: Вітаю. Прошу допомоги у підборі джерел на тему: Участь жінок у розбудові народної освіти в Україні у другій половині ХІХ - на початку ХХ ст.
Вопрос: Вітаю. Прошу допомоги у підборі джерел на тему: Участь жінок у розбудові народної освіти в Україні у другій половині ХІХ - на початку ХХ ст.
Ответ Добрий день, Оксано! Пропонуємо Вам розпочати з наступних джерел: 1). 785140 74.03 Р64 Розвиток народної освіти і педагогічної думки на Україні (X - початок XX ст.) : нариси / [редкол.: М. Д. Ярмаченко (відп. ред.) та ін.]. – К. : Рад. шк., 1991. – 382 с.; 2). Кф931 63.3(4Укр)52 Б82 Борисенко В. Й. Боротьба демократичних сил за народну освіту на Україні в 60 - 90-х роках ХІХ ст. / В. Й. Борисенко / Відпов. ред. О. І. Лугова; Академія Наук Української РСР; Інститут історії. – К. : Наукова думка, 1980. – 156 с.; 3). Міхневич Л. Витоки вищої жіночої освіти в Україні (кінець ХIХ - початок ХХ ст.) // Юридична Україна. – 2015. – № 7-8. – С. 78-85.; 4). Шитий С. І. Політико-правові підходи української центральної ради до побудови системи народної освіти в Україні (березень 1917 – квітень 1918 рр.) [Електронний ресурс] / С. І. Шитий // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 18 : Економіка і право. - 2010. - Вип. 11. - С. 55-61. - URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_018_2010_11_10.; 5). Добровольська В. А. Деякі питання історії розвитку жіночої освіти півдня України на початку XX ст. // Педагогіка і психологія. Вісник Академії педагогічних наук України. – 2007. – № 2(55). – С. 139-150.; 6). Сахній М. П. Народна освіта на Лівобережній Україні (другої половини ХІХ – початку ХХ ст.) [Електронний ресурс] / М. П. Сахній // Наукові записки [Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні та історичні науки. - 2011. - Вип. 97. - С. 178-185. - URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzped_2011_97_28.; 7). 990423 94(477)"18" У45 Кісь О. Освіта жінок як форма емансипації: приклад Наддніпрянської України (середина ХIX - початок ХХ століття / О. Кісь // Українські жінки у горнилі модернізації / під заг. ред. Оксани Кісь ; Ін-т народознавства НАН України, Українська асоц. дослідників жіночої історії. - Х. : Клуб Сімейного Дозвілля. – 2017. – С. 52-77.; 8). Славопас О. Професійна підготовка жінок Галичини (початок ХХ ст.) // Мандрівець. – 2009. – № 5. – С. 32-35.; 9). Бондар Л. Становлення та діяльність приватної Харківської жіночої недільної школи Х. Д. Алчевської // Рідна школа. – 2007. – № 7-8. – С. 62-64.; 10). 496660 74.03(4Укр) М92 Мухін М. І. Педагогічні погляди і освітня діяльність Х. Д. Алчевської / М. І. Мухін. – К. : Вища школа, 1979. – 184 с.; 11). Аніщенко О. В. Розвиток професійної освіти жінок в Україні (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.) / О. В. Аніщенко : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 ; Центральний ін-т післядипломної пед. освіти АПН України. – К., 2000. – 20 с. - URL: https://lib.iitta.gov.ua/106481/1/%D0%90%D0%BD%D1%96%D1%89%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%9E.%20%D0%90%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B5%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82_%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%B4.%20%D0%B4%D0%B8%D1%81..pdf; 12). Житник Л. О. Розвиток освіти в общинах старообрядців в другій пол. ХІХ - поч. ХХ ст. та їх внесок в історію педагогіки України // Гілея. – 2018. – № 1(128). – С. 19-22.; 13). Славопас О. Особливості трудової підготовки жінок Галичини в різних типах навчальних закладів (початок ХХ ст.) // Трудова підготовка в закладах освіти. - 2011. - № 3. - С. 31-33.; 14). Єршова Л. Духовна жіноча освіта на Волині (середина ХIХ - початок ХХ ст.) // Шлях освіти. - 2000. - № 4. - С. 41-45.; 15). Сухенко Т. В. Жіноча середня освіта в Україні (ХIХ - поч. ХХ ст.) // Укр. іст. журн. - 1998. - № 5(422). - С. 63-75.; 16). Сухенко Т. Роль громадськості та приватних осіб у створенні в Україні середніх жіночих закладів (ХIХ - поч. ХХ ст.) // Почат. шк. - 1997. - № 8. - С. 56-59.; 17). Добровольська В. Роль середньої школи в підготовці жіночих кваліфікованих кадрів Катеринославської губернії у ІІ половині ХІХ - на початку ХХ століття // Грані. – 2019. – № 9-10. – С. 52-63.; 18). 907936 37(477) Д22 22 видатних українських педагоги. Персоналії в історії національної педагогіки : підручник / під заг. ред. А. М. Бойко ; М-во освіти і науки України. – К. : Професіонал, 2004. – 576 с.; 19). Шевченко П. Трудове виховання в педагогічній спадщині С.Ф.Русової / П. Шевченко // Рідна школа. – 2005. – № 8. – С. 79-80.
Дата: 27.04.2023
Имя: Галина
Вопрос: Порадьте, будь ласка, літературу щодо проблем інклюзії під час викладання предмету "Громадянська освіта" в школі
Вопрос: Порадьте, будь ласка, літературу щодо проблем інклюзії під час викладання предмету "Громадянська освіта" в школі
Ответ Добрий день, Галино! Пропонуємо Вам до опрацювання такі джерела: 1). Шестопалюк, О.
Громадянська освіта як фактор формування громадянських компетентностей сучасної молоді / О. Шестопалюк // Рід. шк. – 2010. – № 3. – С. 33-35. – Бібліогр.: 6 назв.; 2). Сухомлинська, О. В.
Громадянське виховання і сучасна освіта: від здобутого - до нових акцентів і наголосів / О. В. Сухомлинська // Педагогіка і психологія. Вісн. Акад. пед. наук України. – 2015. – № 2. – С. 5-13. – Бібліогр.: 9 назв.; 3). Дунець, В. Б. Громадянська освіта в дії: закордонний досвід та перспективи для України / В. Б. Дунець // Гілея. Наук. вісн. – 2015. – № 8(99). – С. 328-332. – Бібліогр.: 13 назв.; 4). 975445 74 П24 Барліт О. О. Громадське виховання у сучасному освітньому просторі: підходи і моделі реалізації / О. О. Барліт [та інш.] // Педагогічні науки та освіта : зб. наук. праць Запоріз. обл. ін-ту післядиплом. пед. освіти [редкол.: В. В. Пашков (голов. ред.) та ін.]. - Запоріжжя : Кругозір. – 2014. - Вип. XIV-XV. – С. 31-38. – Бібліогр.: 6 назв.; 5). 984945 74.58 П24 Гладун, Т. О. Розбудова інклюзивної освіти в Україні як умова розвитку соціальної компетентності дітей з інвалідністю / Т. О. Гладун // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. праць / Класич. приват. ун-т ; [голова ред. ради А. О. Монаєнко ; редкол.: Т. І. Сущенко (головний ред.) та ін.]. - Запоріжжя : КПУ, 2016. - Вип. № 48 (101). – С. 77-83. – Бібліогр.: 8 назв.; 6). Сабор, І. Розвиток громадянської компетентності через демократизацію шкільного середовища: можливості та виклики / І. Сабор, Х. Чушак // Пед. думка. – 2017. – № 3. – С. 44-50.; 7). 990620 016:376 Д49 Діти з особливими потребами в освітньому просторі України : бібліогр. покажчик / КЗ "ЗОУНБ" ЗОР ; [уклад. Ю. Щеглова, М. Маслова, Г. Мацієвська]. – Запоріжжя : ФОП Мокшанов В. В., 2017. – 256 с.; 8). Удич, З. Формування предметно-просторового інклюзивного освітнього середовища / З. Удич // Особлива дитина: навчання і виховання. – 2018. – № 1. – С. 85-95. – Бібліогр.: 20 назв.; 9). Ремех, Т. О. Сутність і структура громадянської компетентності учня Нової української школи / Т. О. Ремех // Укр. пед. журн. – 2018. – № 2. – С. 34-41. – Бібліогр.: 11 назв.; 10). Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення в закладах загальної середньої освіти навчальних предметів та організації освітнього процесу у 2018/2019 навчальному році : [суспільствознавчі дисципліни] // Історія і суспільствознавство в шк. України. – 2018. – № 4. – С. 2-9.; 11). Ремех, Т. Як спланувати уроки з інтегрованого предмета "Громадянська освіта" (10 кл.) / Т. Ремех // Історія і суспільствознавство в шк. України. – 2018. – № 4. – С. 61-64.; 12). Концепція розвитку громадянської освіти в Україні: схвалено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 3 жовт. 2018 р. № 710-р // Школа. – 2018. – № 12. – С. 54-63.; 13). Бабкіна, М. І. Інтегрування складових частин громадянського виховання молоді в зміст навчальних предметів / М. І. Бабкіна // Інноваційна педагогіка. – 2018. – № 3. – С. 241-244. – Бібліогр.: 6 назв.; 14). Інклюзивна освіта в Україні: крок за кроком // Директор шк. Шк. світ. – 2019. – № 3. – С. 4-21.; 15). 993150 373.5.015.3 М95 Мистецтво жити в громаді : навч.-метод. посіб. з громад. освіти та виховання учнів. молоді / [уклад.:] О. Педан-Слєпухіна [та ін.]. – 2-е вид., доп. і перероб. – Львів : ЗУКЦ, 2008. – 192 с. – Бібліогр.: с. 188 (23 назви).; 16). Гейко, Т. Умови організації освітнього процесу в класах з інклюзивною формою навчання / Т. Гейко // Директор шк. – 2019. – № 8. – С. 12-14.; 17). 997096 37.04 К61 Колупаєва, А. А. Диференційоване викладання як педагогічна технологія інклюзивного навчання / А. А. Колупаєва, О. М. Таранченко // Колупаєва А. А., Таранченко О. М. Педагогічні технології інклюзивного навчання / Колупаєва А. А., Таранченко О. М. - Х. : [Ранок : Кенгуру. – 2018]. – С. 5-35.; 18). 984938 74.58 П24 Богомол, С. А. Громадська організація як суб'єкт соціального виховання молоді з особливими потребами / С. А. Богомол // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. праць / Класич. приват. ун-т ; [голова ред. ради А. О. Монаєнко ; редкол.: Т. І. Сущенко (головний ред.) та ін.].- Запоріжжя : КПУ. – 2015.- Вип. № 41 (94). – С. 76-82. – Бібліогр.: 10 назв.; 19). 37.042-056.2/3 И65 Інклюзивне навчання в закладах освіти (2018-2019) : [бібліогр. список] / Від. наук. інформації та бібліографії ЗОУНБ. – Запоріжжя : ЗОУНБ, 2021. – 190 дж.; 20). 1020465 37.04 Р64 Розвиток інклюзивного освітнього середовища в Запорізькій області: науково-методичний аспект : монографія / Благод. фонд Порошенка, Департамент освіти і науки ЗОДА, КЗ "Запоріз. обл. ін-т післядиплом. пед. освіти" ЗОР ; [упоряд. Т. Є. Гура ; ред. Т. Я. Озерова]. – Запоріжжя : Статус, 2018. – 328 с. – (рис., табл.). – Наукова книга. – Бібліогр. в кінці розд.; 21). Мирошніченко, Т. Сприяємо громадянському самоствердженню учнів / Т. Мирошніченко // Рід. шк. – 2017. – № 7/8. – С. 39-42.; 22). 984943 74.58 П24 Тищенко, О. І. Деякі умови формування громадянського виховання учнів / О. І. Тищенко // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. праць / Класич. приват. ун-т ; [голова ред. ради А. О. Монаєнко ; редкол.: Т. І. Сущенко (головний ред.) та ін.]. - Запоріжжя : КПУ. – 2016.- Вип. № 46 (99). – С. 170-175. – Бібліогр.: 6 назв.
Дата: 25.04.2023
Имя: Артем
Вопрос: Добрий вечір! Потрібна інформація по темі Післядипломна освіта перспективи розвитку.
Вопрос: Добрий вечір! Потрібна інформація по темі Післядипломна освіта перспективи розвитку.
Ответ Добрий вечір, Артеме! Пропонуємо Вам такі джерела: 1). Покроєва Л. Моніторинг якості постдипломної освіти / Л. Покроєва // Післядипломна освіта в Україні. – 2006. – № 2. – С. 24-26.; 2). Олійник В. В. Принципи побудови та функціонування системи державного управління післядипломною освітою / В. В. Олійник // Інвестиції : практика та досвід. – 2014. – № 15. – С. 107-112.;
3). Кушерець В. Соціокультурні чинники розвитку освіти дорослих в Україні (кінець ХХ - початок ХХІ століть) / В. Кушерець // Наука і суспільство. – 2016. – № 11-12. – С. 10-15.; 4). Олійник В. В. Організація і планування як функції державного управління післядипломною освітою / В. В. Олійник // Економіка та держава. – 2014. – № 8. – С. 104-106.; 5). Пуцов В. Теоретичні основи розвитку післядипломної освіти як невід'ємної складової неперервної освіти / В. Пуцов // Післядипломна освіта в Україні. – 2007. – № 2. – С. 7-11.; 6). 853177 74.204 С91 Сущенко Т. І. Педагогічний процес в системі післядипломної освіти / Т. І. Сущенко. – Запоріжжя : Дніпров. металург, 1993. – 90 с.; 7). Штомпель Г. О. Постдипломна діяльність у стратегії поступу країни / Г. О. Штомпель // Педагогіка і психологія. Вісн. Акад. педагогічних наук України. – 2015. – № 4. – С. 61-69.; 8). Дейнега І. Цифровізація післядипломної освіти як важлива складова цифрової трансформації суспільства / І. Дейнега // Історія в рідній шк. – 2021. – № 6. – С. 24-29.; 9). Кудрявцева Н. П. Шляхи забезпечення інноваційних технологій в післядипломній освіті / Н. П. Кудрявцева // Стратегія розвитку України. Спецвипуск. – 2008. – № 1-2. – С. 491-493.; 10). 968565 74.58 Н34 Корольов Б. І. Післядипломна освіта: понятійно-термінологічний аспект / Б. І. Корольов // Наука і вища освіта : теоретичний та наук.-метод. часопис / Нац. акад. пед. наук України, Ін-т вищої освіти ; [відп. за вип. Козлакова Г. О.].- К. : [КПУ]. – 2012.- № 1, додаток 2. – Тематичний випуск. - С. 127-136.; 11). Лайко П. А. Післядипломна освіта та її фінансове забезпечення / П. А. Лайко // Економіка АПК. – 2007. – № 5. – С. 80-87.; 12). Салімов Р. Узгодження термінології в галузі післядипломної освіти як необхідний етап інтеграції до європейської системи освіти / Р. Салімов, О. Савінов // Післядипломна освіта в Україні. – 2007. – № 2. – С. 11-13.; 13). Тихомирова Є. Післядипломна освіта як засіб забезпечення ступеневості підготовки кадрів [Електронний ресурс] / Є. Тихомирова // Нова педагогічна думка. - 2013. - № 1.2. - С. 87-90. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2013_1; 14). Косянчук Т. Післядипломна освіта: проблеми та перспективи [Електронний ресурс] / Т. Косянчук // Нова педагогічна думка. - 2013. - № 1.2. - С. 121-123. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2013_1; 15). Аніщенко О. Післядипломна освіта: вектори розвитку в українському освітньому просторі [Електронний ресурс] / О. Аніщенко // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. - 2022. - Вип. 2. - С. 7-16. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NPO_2022_2_3; 16). Винничук Р. В. Загальнолюдські цінності у контексті парадигми університетської освіти післядипломна освіта [Електронний ресурс] / Р. В. Винничук // Імідж сучасного педагога. - 2017. - № 7. - С. 28-30. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/isp_2017_7_9; 17). Пшенична Л. Післядипломна освіта – сучасні тенденції прогресу [Електронний ресурс] / Л. Пшенична // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. - 2016. - № 3. - С. 439-448. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2016_3_56
Дата: 23.02.2023
Имя: Лариса
Вопрос: Доброго дня! Допоможіть у пошуку інформації по темі"Використання Lego-технологій в освітньому процесі"
Вопрос: Доброго дня! Допоможіть у пошуку інформації по темі"Використання Lego-технологій в освітньому процесі"
Ответ Шановна Ларисо! Пропонуємо Вам розпочати з наступних джерел: 1). Смоляна С. Веселі хвилинки з Lego-цеглинками: Рухливі ігри з інтелектуальним навантаженням для дітей різних вікових груп : [конструювання за допомогою Lego] // Дошкільне виховання. – 2017. – № 12. – С. 26-27.; 2). Сакалюк О. Підготовка вчителів до формування здоров'язбережувальної компетентності молодших школярів засобами Lego-конструювання // Початкова шк. – 2019. – № 2. – С. 59-60.; 3). Моторна О. С. LEGO на уроках музичного мистецтва в початковій школі : [ігрові вправи з LEGO-цеглинками на уроках муз. мистецтва] // Мистецтво та освіта. – 2019. – № 4. – С. 12-18.; 4). Войтко М. Фабрика подарунків : Практикум з конструювання для вихователів : [конструювання за допомогою Lego] // Дошкільне виховання. – 2017. – № 12. – С. 5-7.; 5) Гриценко О. Використання кубіків ЛЕГО на уроках курсу "Я досліджую світ" // Початкова шк. – 2019. – № 7. – С. 37-39.; 6). Здорова В. ЛЕГО-технологія для української мови // Початкова шк. – 2019. – № 12. – С. 7-16.; 7). Онішко І. Як зима сховала сніг для забав і для утіх : [тематичне музичне заняття з використанням LEGO-технологій для дітей старшої групи] // Музичний керівник. – 2017. – № 1. – С. 35-38.; 8). Волощенко Н. О. Освітньо-розвивальний потенціал Lego-технології у розвитку пізнавальної активності дітей старшого дошкільного віку [Електронний ресурс] / Н. О. Волощенко, Ю. О. Коваль // Освітній дискурс. Гуманітарні науки. - 2019. - Вип. 11. - С. 88-98. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eddcsp_2019_11_10 9). Козак Л. В. Адаптація дітей раннього віку до умов закладу дошкільної освіти засобом LEGO-технології [Електронний ресурс] / Л. В. Козак // Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка. - 2019. - № 31. - С. 32-38. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Potip_2019_31_8 10). Волков О. Дидактичне конструювання LEGO та його застосування в музичному дошкільному вихованні [Електронний ресурс] / О. Волков, В. Волкова // Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Серія : Педагогіка. - 2019. - № 1. - С. 113-119 . - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvmdpu_2019_1_18 11). Мітленко Л. О. Використання lego-технологій для розвитку технічних здібностей учнів [Електронний ресурс] / Л. О. Мітленко // Наукові записки Малої академії наук України. Серія : Педагогічні науки. - 2013. - Вип. 3. - С. 232-241. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/snjasu_2013_3_34 12). Свириденко Г. В. LEGO-конструювання як засіб розвитку креативності учнів початкових класів на уроках математики [Електронний ресурс] / Г. В. Свириденко, Т. В. Фефілова // Молодий вчений. - 2020. - № 4(1). - С. 165-168. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2020_4(1)__37 13). Новосельська Н. Т. Використання LEGO-технології в освітньому просторі НУШ [Електронний ресурс] / Н. Т. Новосельська, О. П. Тимечко // Молодий вчений. - 2020. - № 10(1). - С. 144-146. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2020_10(1)__33 14). Клевака Л. П. Освітньо-розвивальний потенціал lego-технології в інтелектуальному розвитку дитини дошкільного віку [Електронний ресурс] / Л. П. Клевака, О. І. Гришко. // Технології розвитку інтелекту. - 2020. - Т. 4, № 2. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/tri_2020_4_2_11 15). Грицкова Ю. В. Розвиток творчих здібностей дітей старшого дошкільного віку засобами LEGO-конструювання [Електронний ресурс] / Ю. В. Грицкова // Інноваційна педагогіка. - 2019. - Вип. 12(2). - С. 106-109. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/innped_2019_12(2)__25
Дата: 13.11.2022
Имя: Аліна
Вопрос: Прошу допомогти з літературою до теми: Усиновлення та патронаж як форма опіки дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.
Вопрос: Прошу допомогти з літературою до теми: Усиновлення та патронаж як форма опіки дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.
Ответ Добрий день, Аліно! Пропонуємо Вам наступні джерела: 1). 969069 67.9(4Укр)304 У83 Усиновлення крок за кроком. Усвідомлене батьківство : посібник на допомогу батькам / Л. Волинець [та ін.]. – Вид. 3-тє, переглянуте й доп. – [Б. м. : б. в., 2010?]. – 60 с.; 2). 884682 60.5 П75 Прийомні сім'ї для дітей-сиріт з функціональними обмеженнями / О. О. Яременко [та ін.]. – К. : Укр. ін-т соц. дослідж., 2001. – 120 с.; 3). Бр3547 349.3 П61 Посібник для дітей-сиріт, прийомних, опікунських родин, дитячих будинків сімейного типу та усиновлювачів : для вирішення питань соц. забезпечення, захисту та інформ. підтримки / Благодійний фонд "Щаслива дитина" ; [авт. ідеї: Ю. Дойкова, М. Колодяжний ; автори-створювачі : С. Вітько, Ю. Дойкова, Л. Зенцова]. – [Запоріжжя : б. в., 2017]. – 48 с.; 4). 953631 88.5 Б36 Бевз Г. М. Прийомна сім'я : соціально-психологічні виміри : монографія / Г. М. Бевз. – К. : Слово, 2010. – 352 с.; 5). Волкова В. В. Формування готовності до сімейного життя у дітей-сиріт у діяльності практичного психолога // Практична психологія та соціальна робота. – 2008. – № 6. – С. 40-48.; 6). Бондаренко В. В. Соціальне виховання дітей, позбавлених батьківського піклування, у період суспільної і приватної опіки (з ХІХ до ХХ ст.) // Соціальна педагогіка: теорія та практика. – 2012. – № 4. – С. 102-108.; 7). Дорохова С. Сімейне виховання дітей-сиріт в умовах дозвілля // Рідна школа. – 2006. – № 12. – С. 24-26.; 8). 962732 60.5 С69 Рябцева Н. О. Особливості виховання дітей-сиріт у дитячих будинках і прийомних сім'ях / Н. О. Рябцева // Соціальні технології: актуальні проблеми теорії та практики / КПУ ; [редкол.: В. П. Бех та ін.].- Запоріжжя : КПУ. – 2012.- Вип. 53. – С. 187-197.; 9). Ченбай І. В. Виховання дітей-сиріт у народній педагогіці // Соціальна педагогіка: теорія та практика. – 2009. – № 1. – С. 85-91.; 10). 962043 74.58 П24 Ядранська О. В. Аспекти трудового виховання дітей-сиріт / О. В. Ядранська // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах / Класичний приватний ун-т ; [редкол. : Т. І. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. - Запоріжжя : КПУ. – 2011. - Вип. 19(72). – С. 336-342.; 11). Скрипник А. В. Соціально-педагогічна підтримка дітей, позбавлених батьківського піклування: змістовий аспект // Педагогіка і психологія. Вісн. Акад. пед. наук Укр. – 2010. – № 3(38). – С. 33-41.; 12). Чернуха Н. М. Соціально-педагогічні умови формування бережливого ставлення до власного здоров'я в дітей з притулків для неповнолітніх // Соціальна педагогіка: теорія та практика. – 2012. – № 1. – С. 36-42.