Успіхи і провали бізнесу здебільшого пов’язані не тільки і не стільки з можливостями і обмеженнями ринку, скільки з можливостями і обмеженнями моделей мислення керівників і власників бізнесу.

Що ж рекомендують бізнес-консультанти, представники консалтингових агентств (так звані, гуру менеджменту) керівникам зі значним досвідом управління або тим, хто тільки планує такими стати? І чи достатньо вивчити ці правила, щоб стати ефективним керівником?

Ні. В менеджменті не буває вичерпних знань. Але перемагає тільки той, хто крок за кроком наближається до вершини майстерності. І майстром є не той, хто досягнув вершин, а той, хто завжди перебуває в пошуку.

 

996527 005.93 Б87 Брабандер Л. Думай поза шаблонами: інноваційна парадигма креативності в бізнесі / Люк де Брабандер, Алан Айні ; з англ. пер. Тетяна Семигіна. — К. : BookChef : [Форс Україна], 2017. — 368 с. : іл. — (Бібліотека МІМ).

Щодня, задля того, аби зрозуміти світ, ми створюємо численні ментальні моделі (шаблони). Усі ці різноманітні моделі дають змогу зробити світ більш керованим. Проте навіть найбільш очевидні й поширені моделі не варто плутати з реальністю: схеми – це лише відбиток минулого. Надмірне і надто тривале застосування будь-якої ментальної моделі зумовлює втрату можливостей. Кожна модель підлягає перегляду, уточненню і навіть заміні. Хоча, набагато складніше змінювати ідеї, які маєш, аніж придумувати нові.

Книга представників бізнес-школи «MIM» — це практичний посібник з того, як зламати стереотипи і не думати про обмеження. Книга про те, як створювати можливості, віднаходити нові ринкові ніші, про креативне й інноваційне мислення.

Автори пропонують методику на 5 кроків, завдяки якій змінюються погляди й ламаються сформовані стереотипи: 1. Піддавайте все сумнівам. 2. Пробуйте те, що можливо. 3. Створюйте багато нових ідей (дивергенція). 4. З’єднайте декілька ідей (конвергенція). 5. Безжалісно робіть повторну оцінку (жодна ідея не залишається вічною!). І навіть цей підхід – це ще один шаблон! А кожен шаблон, хоч би яким корисним і чудовим він був, зрештою, потребує заміни!

«Сценарії – фантастично цінний і дуже недооцінений інструмент для стратегій.»

 

996514 005.93 А30 Адізес І. К. Управління змінами для досягнення найліпшого результату в бізнесі й повсякденному житті / Іцхак Кальдерон Адізес ; з англ. пер. Тетяна Семигіна. — Розширене і випр. вид. — К. : Bookchef : [Форс Україна], 2018. — 400 с.

Понад сорок років доктор Іцхак Кальдерон Адізес розробляв і вдосконалював власну методологію, яка носить його ім’я. Вона дає змогу корпораціям, урядам і складним організаціям успішно змінювати організаційні структури без руйнівних конфліктів. Багато країн використовували методологію Адізеса для вирішення проблем, від яких постійно потерпали.

У книзі здійснюється скрупульозний аналіз імовірних проблем і «хвороб», що трапляються в організаціях і родинах. Життя – це невпинні зміни. Зміни тривають постійно, спричиняючи конфлікти. І лише від кожного з нас залежить, чи стануть вони проблемою, або перетворяться на можливості.

Автор роз’яснює такий новий підхід цілком зрозумілою мовою, за допомогою практичних прикладів як з бізнесу, так і з життя. До того ж він пропонує управлінський інструментарій, за допомогою якого, якщо його застосовувати в певній, наведеній тут послідовності, можна привести організацію до найліпших результатів.

«Якщо ми внутрішньо міцні, то можемо вирішити будь-яку зовнішню проблему, розглядаючи її як можливість.»

 

995646 005.5 Н20 Найкращі менеджмент-ідеї від Harvard Business Review. 2019 : 10 вибраних статей / [пер. з англ. К. Козачук ; відп. за вип. С. Єзерницька]. — [К.] : Вид. група КМ-БУКС, [2019]. — 288 с. : рис.

У збірці зібрані десять статей із різних сфер бізнесу, опублікованих у всесвітньо відомому бізнес-журналі протягом останнього року. У найкращих статтях висвітлено безліч предметів обговорення, від об’єднання когнітивної технології з роботою людини до відвертих публічних диспутів – чи то як керівника-активіста, чи то як менеджера в рамках руху #MeToo.

Наприклад, у статті «Не все зводиться до статистики» директор мережі Facebook із питань різноманітності Максін Вільямс пояснює, чому цифрові дані треба супроводжувати якісним аналізом. Стаття Томаса Г. Девенпорта та Раджива Ронанкі «Штучний інтелект у реальному світі» заохочує своїх читачів поглянути на штучний інтелект «крізь призму радше бізнес-можливостей, ніж технологій». Автори Майкл Ю. Портер та Джеймс Е. Геппельманн обстоюють думку, що доповнена реальність (технології, які накладають цифрові дані й зображення на фізичні об’єкти) стане новим способом взаємодії між людьми й машинами в публікації «Чому кожній організації потрібна стратегія доповненої реальності».

Згадані та інші ідеї року – в цій книзі. Вони допоможуть упоратися з ситуаціями, які постають перед нами зараз, і підготуватись до того, що чекає на обрії.

«Наші автори дали читачеві можливість по-новому поглянути на рухомий контекст, у якому ми працюємо.»

 

995760 005.3 В54 Вітмор Д. Ефективний коучинг: принципи і практика / Джон Вітмор ; [пер. з англ. Н. Лавської]. — [5-тє вид.]. — [К.] : Вид. група КМ-БУКС, [2019]. — 336 с.

Керівництво в рамках великих компаній ґрунтується на принципах. Існує відчутна різниця між системою, керованою принципами, та системою, контрольованою правилами. Принципи визначають центр тяжіння, ідеальний стан або те, що є дійсно бажаним. Керівництво організацією за правилами зазвичай призводить до того, що компанія працює на межі припустимого, не реалізуючи свій потенціал.

При цьому часто забувають, на шкоду власній продуктивності, про своїх людей, з якими часто працюють над тим, щоб зробити компанію чудовою. Зараз той час, коли людство та громада мають таке ж само важливе значення, як і фінансові результати.

Книга, створена піонером коучингової індустрії сером Джоном Вітмором, покликана здійснити революцію в традиційному підході до культури організацій. Наповнена принципово новими вправами, прикладами з історії різних корпорацій, коучинговими діалогами – всім тим, що допоможе трансформувати стосунки між організаціями й працівниками, та спонукає обрати шлях довготривалого успіху.

«У всіх нас є вбудована природна здатність до навчання, і інструкції тільки стають їй на заваді.»

 

995573 658 М59 Мікаловіц М. Прибуток понад усе / Майк Мікаловіц ; [пер. з англ. О. Серебрянської]. — Харків : Vivat, 2018. — 320 с.

Нам часто здається: якщо працювати не покладаючи рук, то ми зможемо впоратись із неприбутковістю свого бізнесу. Просто якщо працюватимемо наполегливіше, довше, краще, якщо просто протримаємося в цей важкий період – одного дня неодмінно станеться щось хороше. За рогом нас чекає щось грандіозне, еге ж? Ні, таке буває хіба що в кіно, у реальному житті все інакше. Є одна спільна проблема: вісім із десяти підприємств закінчують банкрутством, а причина номер один – недостатній рівень прибутковості.

Уперше книга була опублікована 2014 року, і відтоді десятки тисяч підприємців впроваджували пропоновану систему й трансформували свій бізнес. Нині вони не лише отримують серйозні прибутки – їхній бізнес має шалений успіх. Система «Прибуток понад усе» кидає вам виклик, адже доведеться цілком змінити своє уявлення про ведення бізнесу! Автор обіцяє покласти прибуток до вашої кишені. Усе, що потрібно – зобов’язати себе уважно прочитати все, а потім зробити. Читання обов’язково слід перетворювати в дії, спираючись на рекомендації (ґрунтовні покрокові інструкції) в кінці кожного розділу.

«Все, що я вам тепер розповім, настільки просте, настільки очевидне, що ви, певне, ляснете себе по лобі зі словами: «Якого дідька я не робив цього раніше?»

 

 Ф86382 005.3 Б28 Батирєв М. 45 татуювань менеджера: правила керівника / Максим Батирєв (Комбат) ; [пер. укр. О. Кожушко]. — [Харків] : Фабула бізнес : [Ранок, 2017]. — 304 с. — (Нон-фікшн).

Книга про менеджмент. Книг про менеджмент мільйони. Та цю книгу написав професіонал. І описав у ній правила, ефективність і значущість яких перевіряв на собі, працюючи одним із директорів компанії «Что делать Консалт» (багаторазовий лідер у своїй галузі). І тому заслужив право ділитися з нами.

Правила керування («татуювання») від Максима Батирєва є конкретними, практичними, результативними й обґрунтованими. Це прості та яскраві історії про те, як і чому треба вести справи, якщо хочеш досягти успіху. За кожною з цих глав стоять осмислені дії, чийсь біль, муки, радощі, вдалий і невдалий досвід, звільнення й лідерство, а головне – необхідний результат.

Як тільки почнете їх застосовувати, побачите: праця ваших підлеглих стає більш осмисленою, відповідальною і результативною. Серед них: 1. Спочатку навчіться грати за правилами, а потім вигадуйте свої. 2. Читайте, осмислюйте. Тренуйте найголовніший м’яз. 3. Відмовляйтесь від неправильних стратегій – це прояв сили. 4. Те, що є очевидним для вас, не є очевидним для інших. 5. Шукайте сильних, слабкі прилипнуть самі… і наступні 40.

Як потрібно читати цю книгу? По-перше, розважливо, не поспішаючи. Кому потрібно прочитати цю книгу? Якщо ви керівник або хочете їм стати. Чому потрібно прочитати цю книгу? Бо її написала людина, яка систематизувала й описала СВІЙ шлях до успіху!

«Знаєте, що найцікавіше? Багато хто, почавши читати, каже: «Який же я був дурень, що не розпочав раніше!» … книги – це інвестиції, які повертаються. Усі витрачені гроші [на їх купівлю] повертаються вже місяця за два…»

Марина Маслова,

Відділ наукової інформації та бібліографії