Що означає бути гарним керівником? Як нести відповідальність за людей та надихати їх своєю цілеспрямованістю, авторитетом та ентузіазмом? Сотні книг присвячені роздумам та порадам щодо лідерства. Однак, знайти матеріал, який був би цікавим, мудрим, практичним, і до того ж захоплюючим – справа не проста.

Тож пропонуємо на ваш розсуд наступні п’ять книжок із нових надходжень, присвячених «розумному» менеджменту. Сподіваємось, що вони допоможуть виробити свій власний стиль та відточити необхідні навики.

Ф87248 334.7 Э19 Едершайм Е. Х. Марвін Бауер засновник McKinsey & Company: стратегія, лідерство, створення управлінського консалтингу / Елізабет Хаас Едершайм ; [пер. з англ. О. Тільної]. — [Харків] : Фабула #PRO : [Ранок, 2019]. — 320 c. 
Ідеї, уявлення і цінності Марвіна Бауера не втрачають актуальності протягом багатьох років. За допомогою його методів чимало визначних американських і європейських компаній подолали кризи й ефективно працюють, максимально використовуючи всі ресурси, залучаючи найперспективніших фахівців, створюючи ціннісні орієнтири для довготривалого розвитку та процвітання бізнесу.
Марвін Бауер був великим лідером і великим учителем. Він був переконаний, що лідерства не можна навчити, але можна навчитися. Коли 1933 року Марвін прийшов до компанії McKinsey, майбутнє професії управлінського консалтингу було невизначеним. Марвін визначив суть нової професії й досяг особливої індивідуальності компанії, створивши тим нову галузь бізнесу. Він дав компанії друге народження, коли завдяки своїй сміливості та проникливості вирішив брати на роботу молодих людей з Гарварду та інших університетів і надавати їм можливість працювати безпосередньо з лідерами бізнесу.
«Коли люди працюють над тим, що їм дійсно цікаво, вони домагаються найвищого результату, роблять найбільший внесок і перетворюють компанію на справжню родину…»
                                                                                                                                                       Марвін Бауер

 

Ф87233 005.93 А30 Адізес І. К. Як подолати кризу управління: діагностика та лікування проблем керівництва / Іцхак Калдерон Адізес ; [пер. з англ. В. Стельмаха]. — [Харків] : Фабула #PRO : [Ранок, 2019]. — 272 c.

Чи доводилося вам зустрічатися з випускниками провідних шкіл управління, які виявлялися некомпетентними керівниками? Чи доводилося вам прочитати посібник про методи управління, у якому все було надзвичайно просто й зрозуміло, а потім на практиці переконатися в тому, як речі, що видавалися такими простими у книзі, насправді викликають надзвичайні труднощі?

Більшість книжок на тему управління описують керівника, якого називають Керівником-із-книжки, — «людину-взірець», якій однаково добре вдаються всі функції управління. У таких книжках зовсім не приділяють уваги різниці між стилями управління. Автори таких посібників здебільшого зосереджуються лише на тому, що повинен робити окремий керівник.

Мета цієї книги – висвітлити процес управління як командний, для того щоб допомогти читачеві самостійно визначати та усувати проблеми в управлінні. Користуючись порадами та принципами Іцхака Адізеса, керівники зможуть ефективно розв’язувати найскладніші завдання, ухвалювати рішення, добирати фахівців, планувати, організовувати, мотивувати та контролювати.

                      «Для успішного управління необхідна команда людей, що діяли б та мислили б по-різному»

Ф87244 005.5 М17 Максвелл Д. К. 5 рівнів лідерства: доведені методи збільшення свого потенціалу / Джон К. Максвелл ; [пер. з англ. Т. Куріпко]. — [Харків] : Фабула #PRO : [Ранок, 2019]. — 304 c. — На обклад.: Від автора бестселерів "New York Times".

На полицях вишикувалося чимало книжок про лідерство. Чому вам потрібно прочитати саме цю? Тому що вона дієва. Її застосовували для тренування лідерів у компаніях будь-якого розміру і структури. Її використовували, аби допомогти неприбутковим організаціям у роботі з волонтерами. Врешті-решт, за нею викладали більше ніж у 120 країнах світу.

Тема лідерства може здаватися приголомшливою і заплутаною. Із чого починається лідерство? Що треба зробити найперше? Який метод застосувати? Як набути впливовості серед інших? Як створити продуктивну команду? Як допомогти нашим наслідувачам стати лідерами власними силами?

Адже дуже мало щасливців, які є лідерами від народження. Але немає нічого неможливого для тих, хто мріє вести за собою людей, зростати особисто і одночасно допомагати зростати іншим, змінюючи світ на краще. Варто спробувати. Варто зробити бодай перший крок.

Кожен розділ книжки присвячений одному рівню: можливості й недоліки, найкраща лінія поведінки і переконання, які допоможуть піднятися на наступний щабель.

Концепцію перевірено і доведено!

                                                                                                                                                                               «Лідерство – це процес, а не позиція.»

997275 005.93 В19 Вассерман Н. Дилеми засновника бізнесу. Як попередити помилки й уникнути їх під час створення стартапу / Ноам Вассерман ; [пер. з англ. А. Клімової]. — Харків : Vivat, 2017. — 480 с.

Прикро, але факт: якщо підприємництво – це війна, то основною причиною втрат є атака на своїх, або завдання шкоди самому собі. Більш ніж чотири десятиліття тому американський соціолог Артур Стінчкомб описав феномен «уразливості новизни». Це коли існує висока ймовірність провалу молодої організації через проблеми в команді засновників стартапу.

Чому ви маєте обов’язково прочитати цю книжку? Тому, що вона допоможе розв’язати питання, важливі для кожного засновника компанії. Серед яких: коли слід створювати стартап; це краще робити самотужки чи разом зі співзасновниками; і ким вони мають бути – друзями, колишніми колегами, родичами чи сторонніми особами?

А ще автор детально розглядає досвід Евана Вільямса — молодого підприємця, який створив один із перших веб-сервісів Blogger, за ним платформу для створення і поширення аудіо контенту Odeo, і, нарешті, всім відомий Twitter.

Книга спирається на два ключові елементи: ситуаційні дослідження й аналіз великої бази даних, що дозволяє наочно подати найважливіші рішення засновників і їх результати.

                                                                                                                       «Шлях від створення стартапу до його успіху довгий і тернистий…»

 Ф87158 005.8 К57 Когон К. Керування проектами для "неофіційних" проект-менеджерів: принципи, приклади з практики, інструменти керування / Корі Когон, Сьюзетт Блейкмор, Джеймс Вуд ; [пер. з англ.: М. Євсеєнко, О. Кожушко]. — [Харків] : Фабула#PRO : [Ранок, 2019]. — 240 с. : іл.

У ХХІ столітті проектний підхід стає робочим процесом за замовчуванням. Працівники інтелектуальної праці на всіх рівнях поступово перетворюються на «неофіційних» проєкт-менеджерів, які мають покластися тільки на власний досвід і розум, щоб отримати на виході прийнятні результати. Але занадто часто це скидається на спроби керувати авіалайнером без попередньої підготовки. У підсумку перелік провалених проектів стає все більш довгим, всеосяжним і невтішним. Це аж надто дорого обходиться як на особистісному рівні, так і на рівні організацій.

Занадто часто проєкт вважається успішним лише тому, що він був завершений вчасно і вклався в бюджет. Але чи відповідає він очікуванням – першому критерію успіху, або, можливо, навіть перевершує їх? Чи задоволені ви якістю?

У пропонованій книзі, спираючись на досвід глобальної структури та світового авторитета в питаннях лідерства “Franklin Covey Compani”, описані принципи, практичні приклади та інструменти реального і високоефективного управління проєктами, що можуть бути використані в організаціях будь-якого рівня – від транснаціональної компанії до крихітної фірми – і навіть вашої власної родини.

«Ця книга призначена для тих, кому платять за те, що вони думають, упроваджують новації й творять.»

Марина Маслова,

Відділ наукової інформації та бібліографії